نشست مشترک مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌‌ها و موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) برگزار شد.

این نشست در تاریخ دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 به میزبانی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) برگزار شد.

نشست مشترک مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌‌ها و موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها، نشست مشترک مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌‌ها و موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در تاریخ دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 به میزبانی موسسه برگزار شد.
در این نشست که دکتر کریم نجفی برزگر، دبیرکل مجمع اساتید، حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی کمساری، رئیس موسسه نشر آثار امام خمینی (ره) و تعدادی از مسئولان دو مجموعه از جمله دکتر قاسمی، سرپرست معاونت فرهنگی، هنری و ارتباطات موسسه، دکتر عبداللهی، معاون امور بین‌الملل موسسه، دکتر مشکینی، مشاور اجتماعی رئیس موسسه، خانم دکتر نکولعل آزاد، مدیر رسانه و فضای مجازی موسسه و آقای عبدالملکی، مسئول ارتباطات بین‌الملل مجمع اساتید برگزار شد، دو طرف ضمن معرفی ظرفیت‌ها بر گسترش همکاری‌ها تأکید کردند.
دکتر نجفی در شروع نشست ضمن تشکر از دعوت و حسن پذیرایی موسسه گفت حضور در دو مسئولیت دبیرکلی مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها و شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام، ظرفیت بزرگی را برای فعالیت در حوزه بین‌الملل پیش روی ما قرار داده است. ارتباط با اساتید خارجی و برگزاری نشست‌ها به مناسبت موضوعات روز مانند نشست طوفان الاقصی که به تهیه کیفرخواست برای جنایات صهیونیست‌ها در غزه و ارسال آن به دیوان بین‌المللی کیفری در لاهه شدیکی از این ظرفیت‌ها است. ظرفیت دیگر عضویت 57 کشور در شبکه دانشگاه‌‌های مجازی کشورهای اسلامی است که ارتباط بین‌المللی را تسهیل می‌کند. به عنوان مثال دانشگاه آنادولو در ترکیه، 2 میلیون دانشجو دارد که 1 میلیون آن‌ها مجازی هستند. امروزه با توجه به لزوم کاهش هزینه‌ها، بیشتر دانشگاه‌های جهان در حال ایجاد بستر مجازی نیست برای خود هستند که این به سهولت در ارتباطات کمک بیشتری می‌کند. ایشان با اشاره به سال‌های مسئولیت خودشان در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هند به علاقه و عشق وافر و وصف‌ناشدنی مردم هندوستان نسبت به امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: در زمان رحلت حضرت امام، کل هند به مدت 3 روز تعطیل و عزای عمومی اعلام شد که واقعا جالب توجه است و ظرفیت‌ها و برکات انقلاب حضرت امام خمینی (ره) پس از گذشت سال‌ها استمرار پیدا کرده است.
ایشان نمونه‌ای از اقدامات مشترکی که دو مجموعه می‌توانند انجام دهند را برشمرد که برگزاری و اعطای جایزه امام خمینی (ره) در حوزه اساتید و دانشجویی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در حوزه اندیشه‌ها و آثار و ... ایشان، ایجاد تفاهم‌نامه همکاری بین موسسه و مجموعه‌های مرتبط دانشگاهی عضو کامستک با همکاری مجمع اساتید از جمله آن‌ها است.
سپس حجت‌الاسلام دکتر کمساری ضمن تشکر از قبول دعوت مجمع اساتید گفت همان طور که اشاره شد عشق و علاقه مردمی که نفس انقلاب امام خمینی به آنان رسیده به ایشان بسیار زیاد است و این نشان از عمق نفوذ اندیشه‌های نورانی امام راحل در بین ملل مختلف دارد. ایشان همچنین بر ضعف مشهود در حوزه فرهنگی و عدم موفقیت در این حوزه تأکید کرد و گفت موسسه امام می‌تواند به رفع این مشکل کمک بزرگی کند. دکتر کمساری همچنین بر همکاری‌های بین‌المللی این موسسه نیز اشاره کرد که همکاری با حزب‌الله لبنان در مسائل فرهنگی مانند تهیه سرود عربی سلام فرمانده از این موارد است.
ایشان امام خمینی را از دو منظر سیره نظری و سیره عملی دارای ابعاد فرازمانی و فرامکانی خواند و گفت هنر ما این است که جوهره و عصاره این دو سیره را استخراج کرده و به جهانیان معرفی کنیم و در این مسیر به کمک مجمع اساتید نیاز داریم.
دکتر مشکینی، مشاور اجتماعی ریاست موسسه نشر آثار نیز با بیان این که حضرت امام خمینی (ره) به اندازه‌ای عظمت دارند که نشر آثار و کارهای ایشان هر چه بیشتر نیاز است، گغت جوانان تشنه انسانیت و عدالت هستند و اگر رایحه نفس ایشان به آنان برسد قطعا جذب خواهند شد. وی افزود دانشگاه مجازی می‌تواند پلی باشد که جوانان کشورهای اسلامی (و غیر اسلامی) را با معارف امام خمینی آشنا کند و باید دوره و پودمان‌های مربوطه طراحی و اجرا شود.
دکتر مشکینی، مشاور اجتماعی ریاست موسسه نشر آثار نیز با بیان این که حضرت امام خمینی (ره) به اندازه‌ای عظمت دارند که نشر آثار و کارهای ایشان هر چه بیشتر نیاز است، گغت جوانان تشنه انسانیت و عدالت هستند و اگر رایحه نفس ایشان به آنان برسد قطعا جذب خواهند شد.
وی افزود: دانشگاه مجازی می‌تواند پلی باشد که جوانان کشورهای اسلامی (و غیر اسلامی) را با معارف امام خمینی آشنا کند و باید دوره و پودمان‌های مربوطه طراحی و اجرا شود.
در انتهای دیدار، تفاهم‌نامه همکاری بین مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها و موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) به امضا رسید.