برگزاری نشست تخصصی «طوفان الاقصی و گشایش درهای فرج به روی امت اسلامی»

نشست تخصصی «طوفان الاقصی و گشایش درهای فرج به روی امت اسلامی» به همت مجمع بین المللی اساتید مسلمانان دانشگاه‌ها با حضور جمعی از اساتید دانشگاه‌های داخلی و خارجی، چهارشنبه بیست و ششم مهرماه برگزار شد.

برگزاری نشست تخصصی «طوفان الاقصی و گشایش درهای فرج به روی امت اسلامی»

به گزارش روابط عمومی مجمع بین‌المللی اساتید دانشگاه‌ها، دکتر کریم نجفی برزگر، استاد دانشگاه تهران و دبیرکل مجمع بین المللی اساتید مسلمانان دانشگاه‌ها در این رویداد اظهار داشت: موضوع فلسطین، مهمترین موضوع در عرصه جهان اسلام است و شاخص ارتباط ما با تمام دولت‌ها و سرزمین‌های اسلامی بحث فلسطین است. در این ۷۱ سال رژیم صهیونیستی از هیچ جنایتی به ویژه در قتل و کشتار کودکان دریغ نکرده است.
 
نجفی برزگر خاطر نشان کرد: ما در سالیان متمادی مشاهده کردیم که مردم فلسطین حتی با سنگ از سرزمین خود دفاع می‌کردند و مقاومتشان در غزه زبانزد خاص و عام بود.مردم فلسطین و غزه همواره با تلاش خودشان از سرزمین آباء و اجدادی خود دفاع می‌کنند. 
 
دبیرکل مجمع بین المللی اساتید با اشاره به حمله به بیمارستان غزه اظهار کرد: بیش از هزار نفر از زن، مرد و کودک در این بیمارستان به شهادت رسیده اند و این بزرگترین جنایتی است که در دنیا نظیر ندارد.
 
نجفی برزگر با بیان اینکه ما امروز مشاهده کردیم که در بسیاری از کشورهای اسلامی عزای عمومی اعلام شد و سران کشورهای مختلف خواستار قطع روابط خودشان را با رژیم غصبی اسرائیل هستند، گفت:سازمان همکاری اسلامی هم حملات مذبوحانه اسرائیلی ها را محکوم کرده است.
دبیرکل مجمع بین المللی اساتید خاطر نشان کرد: یکی از خواسته های مسلمانان و اساتید دانشگاه های اسلامی این است که از نسل کشی جلوگیری و قطع روابط با رژیم صهیونیستی انجام شود.
 
وی در پایان گفت: امیدواریم در آینده نه چندان دور خاورمیانه بدون اسرائیل را برای جهان تصور کنیم.
 
دکتر احمد مومنی راد استاد دانشگاه تهران در ادامه اظهار داشت: شهادت مردم فلسطین باعث شد که قلبهای ما به درد آید.رژیم غاصب صهیونیستی جرثومه جنایت در تاریخ است.
 
وی با ذکر پیشینه‌ای از چگونگی شکل گیری رژیم جعلی صهیونیستی اظهار داشت: ظلم، جور و ستم رژیم صهیونیستی بی انتها است. در طول این ۷۱ سال دیدیم که به هیچ یک از معاهدات حقوق بشری عمل نکرده است.
 
مومنی راد خاطر نشان کرد: امروز مردم دنیا شاهد این هستند که سازمان ملل تنها به صدور بیانیه بسنده می‌کند اما همگان باید بدانند که دفاع  فلسطینیان از خود، دفاع مشروع است.
 
وی با اشاره به جنایت اسرائیل در حمله به بیمارستان المعمدانی گفت: نطفه جعلی اسرائیل غیر مشروع‌ است و این رژیم سالیان سال است که مرتکب جرم و جنایت می‌شود.
 
استاد دانشگاه تهران تصریح کرد: امروز حقوق بین الملل با ماموریتی که منشور سازمان ملل متحد به آن داده است،باید از حقوق ملت فلسطین پاسداری کند. باید عواملی در سازمان ملل تدارک دیده شود تا جلوی این جنایات گرفته و فقط به صدور بیانیه بسنده نشود.
 
مومنی راد تصریح کرد: امروز باید حق تعیین سرنوشت به فلسطینیان داده شود حقی که سالیان سال از آن محروم بوده اند.
 
وی با بیان اینکه نقض حقوق بین الملل از سوی اسرائیل سابقه طولانی دارد، گفت: امروز وظیفه دولت‌های مستقل است که به میدان بیایند و مطالبات مردم فلسطین را مطالبه کنند و نسبت به وضع موجودی که در این سرزمین وجود دارد، اعتراض کنند.
 
استاد دانشگاه تهران گفت: مقاومت اسلامی امروز حرفی برای گفتن دارد و باتوجه به جایگاهی که کسب کرده است می‌تواند حقوق ملت فلسطین را مطالبه کند. همه ما موظفیم هرکاری که از دستمان بر می ‌آید، انجام دهیم.
 
دکتر نورالدین ابوالحیه، استاد دانشگاه الجزایر در ادامه این نشست اظهار کرد: طوفان الاقصی نقطه عطفی در مبارزات مردم فلسطین بود.
 
وی در ادامه به جنایت های مردم اسرائیل و کشتار وحشیانه مردم غزه اشاره کرد و گفت: حق پیروز است. درست است که قربانیان زیادی را در این مقاومت فدا کرده‌ایم، اما دستاوردهای فراوانی نیز داشته ایم.
 
بوالحیه با بیان اینکه همه گروه‌هایی که در این عرصه مجاهدت کرده اند، رژیم صهیونیستی را به شکست کشانده اند، گفت: ما از همه گروه ها می‌خواهیم جنایت اسراییل را فاش سازند. آنها میخواهند از هر طریقی از جمله نشان دادن آمار شهدا، آوارگان و… یاس و ناامیدی را در دلهای مردم جهان ایجاد کنند که باید در این زمینه هوشیار بود.
 
وی خاطر نشان کرد: امروز باید همه وسایل و رسانه ها را برای نشان دادن این جنایت به کار گیریم، فلسطین مجددا باید پیروز شود همانگونه که عراق پیروز شد.
 
بوالحیه در پایان گفت:دشمنان اسلام همین ترفندی را که برای عراق داشتند برای فلسطین هم طراحی کرده اند،حال آنکه دشمن از راه و روش مجاهدین اطلاعی ندارد و به زودی غافلگیر خواهد شد.
 
دکتر محمدرضا ابن الدین حمیدی، استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) در ادامه این نشست اظهار کرد: شرایط امروز فلسطین یکی‌از پازل‌های افول قدرت استکبار جهانی در دنیای امروز است.هیچ قدرت جهانی اگر حق نباشد ماندنی نیست از فرعون و نمرود گرفته تا امروز.
 
حمیدی تصریح کرد:بعد از داستان برج‌های دوقلو، افول آمریکا شروع شد و با وجود جنایتی که روز گذشته رخ داده است، هجوم مردمی به هیمنه آمریکا آغاز شده و رژیم جعلی اسرائیل و آمریکا رو به نابودی هستند.
 
استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) با بیان اینکه شعار مرگ بر آمریکا امروز در اکثر مناطق دنیا شنیده می‌شود، گفت: پس از فاجعه حمله به بیمارستان المعمدانی در فلسطین،خوشبختانه قدرت آمریکا درحال فروپاشی است.
 
حمیدی خاطر نشان کرد: امروز قدرت پوشالی کشور جعلی اسرائیل به دست مسلمین درحال فروپاشی است، هرکسی که اسم مسلمان را با خودش حمل می‌کند، وظیفه دارد به نهضت مردم مسلمان در غزه کمک کند تا ثابت شود هژمونی آمریکا و اسرائیل از بین رفته است.
 
در ادامه ابراهیم الهان، مدیر شبکه قدس ترکیه  اظهار داشت: نبرد طوفان الاقصی به ما نشان داد که ادعای رژیم صهیونیستی همانند لانه عنکبوت چقدر ضعیف است.
 
وی افزود: این عملیات هراس رژیم صهیونیستی را دوچندان کرده است. اکنون وظیفه داریم که پیام مقاومت را به جهانیان اعلام کنیم.
 
دکتر محسن کاظمی، استاد دانشگاه تهران در ادامه این نشست اظهار داشت: سرزمین فلسطین در طول تاریخ یک سرزمین پر تلاطم بوده است.
 
وی به تاریخچه تاسیس گروههای فلسطینی اشاره کرد و گفت: بعد از انقلاب اسلامی با درایت امام(ره) دو گروه انقلابی، جهاد اسلامی و حماس در فلسطین تشکیل شد.
 
کاظمی تصریح کرد: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی امام (ره) فرمودند که مسئله فلسطین با ایمان به خدا و تشکیل گروه های جهادی حل خواهد شد. به همین منظور دستور تاسیس روز قدس را دادند و از آن به عنوان روز احیای اسلام یاد کردند.
 
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری هم، راه امام(ره) را ادامه دادند. مقام معظم رهبری نبرد طوفان الاقصی را به زلزله ای تعبیر کرده اند و فرمودند که اسرائیل شکستی غیر قابل ترمیم خورده چرا که سیستم اطلاعاتی رژیم صهیونیستی زیر سوال رفته است.
 
کاظمی با بیان اینکه حماس کوچکترین گروه مقاومتی است که در منطقه حضور دارد: گفت: حزب الله،‌حشدالشعبی، انصار الله یمن و … شناخته شده تر هستند و نام کمی از آنها در این سالها برده شده است. حال آنکه حماس که کوچکترین گروه مقاومت بود از غافلگیری و سرعت و جنگ استفاده کرد و به نتیجه رسید.
 
وی تصریح کرد: هرجا اسرائیل را شکست دادیم، شکست آمریکا پشت آن است. از شهادت مردم غزه ناراحتیم اما این اتفاق اولین بار نیست که می‌افتد. ما در صبرا و شتیلا شهدای زیادی داده ایم اما آن روز قدرت رسانه ای نداشته ایم که خبرها به این شکل پوشش داده شود. ما امروز نیاز به یک اجماع جهانی داریم و وظیفه داریم با قلم، زبان، رسانه و به هر شکل دیگری که می‌توانیم مقاومت مردم فلسطین را تبیین کنیم.
 
دکتر سید عباس مهدی حسنی استاد دانشگاه از کشور هندوستان نیز در این رویداد با بیان اینکه اين عملیات که در طول دوران اشغالگری رژيم غاصب صهیونیستی سابقه نداشته ترکیبی، نفوذی، اطلاعاتی، عملیاتی و رزمی بوده است، گفت: گردان‌های الَّقصی با نفوذ هوايی و زمینی که با آتش موشکی و خمپاره پشتیبانی میشد ضمن نفوذ به داخل سرزمینهای اشغالی، چند شهرک و منطقه مسکونی را يا آزاد نموده و يا آسیب جدی وارد نموده و به توان نظامی رژيم غاصب ضربه سهمگینی وارد نمودند که به اذعان اکثر کارشناسان نظامی مُهلک کمرشکن غیر قابل تصور و غیر قابل ترمیم امنیتی بوده است.
 
وی افزود: اهمیت عملیات طوفان الاقصی، بروز ضعف و ناتوانی رژيم صهیونیستی در ابعاد نظامی است. ارتش به اصطلاح پنجم دنیا اکنون در برابر گروه مقاومت اينگونه دچار استیصال شده است و گروههای مقاومت فلسطینی برای نخستین بار عملیات ترکیبی دريايی، موشکی، هوايی و زمینی انجام دادند، اين عملیات در محدوده وسیعی از سرزمینهای اشغالی انجام شده و صرفاً به اطراف غزه محدود نبوده است.
 
این استاد دانشگاه ادامه داد:  رعايت اصول حفاظت اطلاعات و غافلگیرانه بودن عملیات، به رغم اشراف و تسلط گسترده و جدی سرويسهای جاسوسی غربی و به خصوص موساد در منطقه، موجب شده که تلآويو به شدت از عملیات حماس غافلگیر شد و هیچيک از اين سرويس ها تا زمان آغاز حملات، کوچکترين اطلاعی از چگونگی انجام آن نداشته اند.
 
وی با بیان اینکه اين شکست اطلاعاتی اسرائیل چنانچه روزنامه گاردين نوشته برای قرن ها به ياد خواهد ماند، ادامه داد: از دلایل به وقوع پیوستن این عملیات، تلاش جنبش مقاومت حماس برای مطرح نمودن مجدد مسئله فلسطین در جهان اسلام و به شکست کشیده شدن طرح ابراهیم در حالی که زمزمه هايی در خصوص برقراری روابط رياض با تلآويو با همراهی واشنگتن به گوش میرسید، بوده است.
 
حسنی افزود: خبر حمله غافلگیرانه و گسترده نیروهای جنبش مقاومت اسلامی حماس سبب شد تا نگاه های جهانیان را باز به سمت خاورمیانه و مسئله فلسطین متمرکز کرد.
 
این استاد دانشگاه در پایان اظهار داشت: گشوده شدن باب های فرج به امت اسلام، مطرح شدن مساله اشغال فلسطین بعنوان مساله اول جهان اسلام بین امت اسلام، انسجام و اتحاد و حمايت مضاعف امت های عربی واسلامی علیه رژيم غاصب اسرايیل و غیر قابل ترمیم بودن رژيم نسل کش اسرايیل از آثار این حرکت عظیم است.
 
در این رویداد همچنین، دکتر مصطفی رنجبر شیرازی استاد دانشگاه جامعه المصطفی العالمیه، دکتر سیدمجتبی سجادی استاد دانشگاه از تهران، دکتر سید نعمه آل نور استاد دانشگاه از کشور عراق، دکتر محمد بینش استاد دانشگاه از کشور افغانستان، دکتر محمد مختار عبداله استاد دانشگاه از کشور نیجریه و شماری دیگر از اساتید دانشگاه‌های جهان اسلام به بیان نظرات خویش پیرامون محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی و همبستگی با ملت فلسطین و مردم مظلوم غزه پرداختند.
 
براساس این گزارش، در پایان این نشست بین‌المللی قطعنامه‌ای در محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن و حمایت و همبستگی با ملت فلسطین و مردم مظلوم غزه به زبان عربی صادر شد و توسط دکتر سید مجتبی سجادی، استاد دانشگاه و دبیر علمی نشست قرائت گردید:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
“وَنُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ”
 
البيان الختامي لمؤتمر" طوفان الأقصى وفتح أبواب الفرج أمام الأمة الإسلامية"
 
1- کما أکد المرشد الأعلی للثورة الإسلامیة آیة الله السید علی الخامنئی -حفظه الله و رعاه- فی لقائه مع النخب و أصحاب المواهب العلمیة المتفوقة بأنه إذا استمرت جرائم الکیان الصهیونی فلن یستطیع أحد إيقاف قوی المقاومة وبالطبع فإن قوی المقاومة فی کل الدول الإسلامیة مع هذه العاصفة العظیمة سوف یجتثون هذا النظام الزائف إن قوی المقاومة في جمیع أنحاء العالم سیکونون مستعدین للقیام بذلك بإذن الله تعالی.
2- أمریکا هی الفاعل الرئیس وراء هذه الجرائم وعندما ترسل الولايات المتحدة طائرة ملیئة بالأسلحة المتطورة لدعم الکیان الصهیونی لقتل أطفال غزة ونسائها فأين ضمیر الدول الأوروبية وبعض الزعماء العرب الذین باعوا قرارهم للغرب إننا ندین بشدة هذا الدعم للأسلحة الأمریكیة ونطلب من الأمم المتحدة الوقوف ضد جرائم أمريكا و إسرائيل ومنع هذه الوحشية الفضيعة. 
3- المحکمة الجنائیة الدولیة تأسست عام 2002 كأول محکمة لمحاکمة الأفراد في جرائم الإبادة الجماعیة و الجرائم ضد الإنسانیة وجرائم الحرب،  وجرائم الاعتداء؛ ولم تبد هذه المحکمة أي رد فعل علی جرائم الکیان الصهیونی، و من المثیر للشكوك أن أمریکا و إسرائیل رفضتا العضویة فی هذه المحکمة. إننا نخاطب هذه المحکمة ونذکر مسؤولیها بواجبهم الأصیل الذي يتمثل فی محاکمة دولة الاحتلال الإسرائيلي المتهمة بارتکاب جرائم جماعیة وجرائم ضد الإنسانیة وجرائم حرب في الأراضي الفلسطينية المحتلة وألا نرى هذه المحکمة صامتة بهذا الشأن.
فالصمت المقصود لهذه المحکمة ولدى المحافل الدولیة الأخری هو أمر لا یمکن قبوله من قبل الشعوب الحرة في العالم. 
4- لقد استمرت مقاومة الشعب المسلم في فلسطين المحتلة لسنوات عدیدة في سبيل الدفاع عن أرضه المقدسة، و خاصة فی الهجمات الإسرائیلیة الأخیرة علی شعب غزة المظلوم حیث استشهد آلالاف من النساء و الأطفال و في الهجوم الذی شنته إسرائیل موخرا علی مستشفی المعمدانی فی غزة  الذي كان يضم حينها 1000 مریض ونازح وهجم علیهم الکیان الصهیونی بصواریخه واستشهد الأبریاء والمظلومون، وکانت هذه الهجمات وحشیة للغایة لدرجة أنه تم اعلان الحداد مدة ثلاثة أیام فی فلسطین کما تم إعلان الحداد العام في دول كإیران و العراق. نحن نطالب بوقف الهجمات الوحشیة للکیان الصهیونی على شعبنا في فلسطين و فتح الطرق أمام المرضى في غزة.
5- إن اساتذة الجامعات المسلمین وخاصة أعضاء الجمعیات العلمیة والدولیة و علماء العالم الإسلامي یدینون الأعمال الوحشیة التی یرتکبها الکیان الصهیونی في حق الشعب الفلسطيني.
6-ندعو حکومات الدول الإسلامیة إلى طرد سفراء الکیان الصهیونی وإغلاق سفاراتهم.