دیدار دبیرکل مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها با رئیس مرکز منطقه‌ای انتقال علوم و فناوری اتحادیه آیورا (IORA)

در راستای دستیابی به سازوکار اجرایی همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و پیش‌برد علمی و فناوری، دبیرکل مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها با رئیس مرکز منطقه‌ای انتقال علوم و فناوری اتحادیه همکاری‌های حاشیه اقیانوس هند دیدار کرد.

دیدار دبیرکل مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها با رئیس مرکز منطقه‌ای انتقال علوم و فناوری اتحادیه آیورا (IORA)

به گزارش روابط عمومی مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها، دکتر کریم نجفی‌برزگر دبیرکل مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها با ابراز آمادگی به‌منظور همیاری و همکاری این مجموعه بین‌المللی مردم‌نهاد با مرکز منطقه‌ای انتقال علوم و فناوری اتحادیه آیورا، وجود ارتباطات گسترده مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها با اساتید، نخبگان، اندیشمندان و دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران و کشورهای جهان اسلام را در بهره‌گیری از ظرفیت‌های گسترده همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و ترابرد علمی و فناوری کارآمد دانست و با اشاره به رسالت این مجمع بین‌المللی مبنی بر سازمان‌دهی و توانمندسازی علمی و فناوری جهان اسلام در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی، انتقال علم و فناوری و همکاری آموزشی و پژوهشی را بنیان همکاری مشترک برشمرد.
 
 

دکتر محمدرضا سنجابی رئیس مرکز منطقه‌ای انتقال علوم و فناوری اتحادیه همکاری‌های حاشیه اقیانوس هند نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های این اتحادیه، به‌منظور همکاری و به اشتراک‌گذاری ظرفیت‌های دوجانبه آموزشی، پژوهشی علمی و فناوری ابراز آمادگی کرد.
 
گفتنی است اتحادیه همکاری‌های حاشیه اقیانوس هند – آیورا - که از سال ۱۹۹۷ آغاز به کار کرده است دارای ۲۱ عضو از جمله ایران، استرالیا، هند، آفریقای جنوبی، اندونزی و مالزی و نیز هفت شریک گفت و گویی شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، چین، مصر و ترکیه است. این اتحادیه، دارای آژانس‌های تخصصی گوناگونی بوده که میزبانی از مرکز منطقه‌ای انتقال علوم و فناوری آن را جمهوری اسلامی ایران بر عهده دارد. مرکز منطقه‌ای انتقال علوم و فناوری به عنوان یک آژانس تخصصی بین منطقه‌ای از جایگاه ویژه‌ای در اجرا و پیشبرد اهداف دیپلماسی علم و فناوری و گسترش شبکه‌های همکاری دانشی بین‌المللی برخوردار است.