برای دستیابی به تمدن نوین اسلامی، به دیپلماسی علمی فعال بین اساتید دانشگاه‌های کشورهای مسلمان نیاز داریم.

در دیدار دکتر جلیل دارا، سرپرست مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها با حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قمی، نماینده مجلس خبرگان رهبری و معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری عنوان شد.

برای دستیابی به تمدن نوین اسلامی، به دیپلماسی علمی فعال بین اساتید دانشگاه‌های کشورهای مسلمان نیاز داریم.

دکتر جلیل دارا، سرپرست مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها در دیدار با حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قمی، نماینده مجلس خبرگان رهبری و معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری عنوان کرد: مجمع با هدف شبکه‌سازی و انسجام بخشی میان نخبگان و اساتید دانشگاه‌های کشورهای مسلمان به دنبال کمک به زمینه‌سازی شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی از مسیر دیپلماسی علمی است.
دکتر دارا افزود: بحمدالله تفکر ناب اسلامی، ظرفیت‌های بسیار ارزشمندی برای دستیابی کشورهای اسلامی به جایگاه و رتبه‌های بالا در همه حوزه‌های پیشرفت و توسعه را دارد. وجود گروه‌های مختلف و همکاری علمی اعضای مجمع اعم از اساتید مسلمان و غیرمسلمان که با تفکر حاکم و سلطه‌گر نظام سرمایه‌داری زاویه دارند، قدم‌های خوبی را برای معرفی دستاوردهای علمی نظام اسلامی برداشته است.
وی عنوان داشت: این مجمع آماده هرگونه همکاری با نهادهای داخلی و بین‌المللی است که در راستای ارتقابخشی سطح علمی و فناوری کشورهای به ویژه مسلمان، گام برمی‌دارند.
در این دیدار، حجت‌الاسلام و المسلمین قمی، ضمن تشکر از اقدامات این مجمع بر لزوم گسترش ظرفیت‌های این مجمع تأکید کرد و این مجمع را نهادی خواند که می‌تواند باعث انسجام‌بخشی اساتید مسلمان گردد. ایشان بر بالفعل نمودن ظرفیت‌های استفاده‌نشده تأکید نموده و به ویژه، نقش این مجمع را در برقراری ارتباط‌های علمی و معرفی دستاوردهای علمی کشورهای مسلمان مؤثر دانست.