دکتر جلیل دارا: مقاومت اسلامی، امروز راه مقابله با زیاده‌خواهی‌ها و راه دست‌یابی به فتح و پیروزی است.

دکتر جلیل دارا، دبیر نشست و سرپرست مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها: امروز به خوبی همه جریان‌های مقاومت می‌دانند سازش‌کردن با دشمن متجاوز جز خواری و ذلت دستاوردی ندارد. این را در سیمای برخی دول عربی سازش‌گر می‌بینیم. ترس اصلی مخالفین مقاومت اسلامی از اسلام است.

دکتر جلیل دارا: مقاومت اسلامی، امروز راه مقابله با زیاده‌خواهی‌ها و راه دست‌یابی به فتح و پیروزی است.

به گزارش روابط عمومی مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها، این مجمع به مناسبت پیروزی بزرگ حزب‌الله لبنان در جنگ 33 روزه، نشست بین‌المللی «مقاومت اسلامی: رمز پیروزی حق بر باطل» را در روز یکشنبه 1401/05/23 در محل دانشگاه علم و صنعت ایران و با حضور چهره‌های شاخص محور مقاومت برگزار کرد.
در ابتدای این نشست، دکتر جلیل دارا، دبیر نشست و سرپرست مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها ضمن خوش‌آمدگویی به مهمانان گفت:
مقاومت اسلامی امروز راه مقابله با زیاده‌خواهی‌ها و راه دست‌یابی به فتح و پیروزی است. این را نه تنها ملت‌های مسلمان بلکه سایر ملت‌ها نیز فهمیده‌اند. اگرچه مقاومت در برابر ظلم و ظالم بی هزینه نیست اما مقاومت از همه چیز یک ملت حراست می‌کند. از منافع مادی و منافع معنویش. از ثروت‌ها و ذخایر تا حیثیت و هویتش.
البته مقاومت اسلامی یک حرکت انفعالی تدافعی نیست که برخی فکر کنند فقط در برابر متجاوز دفاع می‌کنیم. بلکه یک حرکت فعال همراه با جهاد است. یک نوع ایستادگی همراه با قیام است. الگوی اصلی ما در این زمینه حرکت حضرت سیدالشهدا امام حسین (ع) است. عاشورا نماد فرهنگ مقاومت در اسلام است و این مهم‌ترین درسی است که از عاشورا گرفتیم. امروز به خوبی همه جریان‌های مقاومت می‌دانند سازش‌کردن با دشمن متجاوز جز خواری و ذلت دستاوردی ندارد و این را در سیمای برخی دول عربی سازش‌گر می بینیم. ترس اصلی مخالفین مقاومت اسلامی از اسلام است، آن هم اسلام ناب.
فجایع اخیر رژیم صهیونیستی در غزه نشان داد این رژیم و حامیانش هر جنایتی را حاضر به انجامش هستند تا سلطه گری کنند. اما آن‌چه مهم است دورنمای امروز مقاومت اسلامی است. گستره وسیع جریان مقاومت، پیروزی‌های پی در پی مقاومت در مقابله با جبهه استکبار و مجهز و قوی‌تر شدن نیروهای مقاومت اسلامی از ویژگی‌های بارز جبهه مقاومت اسلامی است که لرزه بر تن دشمنان انداخته است که امیدواریم به مدد اتحاد میان ملت‌ها و دولت‌های مسلمان این حرکت تا نابودی کامل دشمنان اسلام ادامه یابد.