دکتر جلیل دارا: سرافرازی نظام جمهوری اسلامی به واسطه مقاومت است.

سرپرست مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها گفت: امروز سرافرازی نظام جمهوری اسلامی ایران به واسطه اتکا به مقاومت است و در این حوزه برای کوتاه کردن دست سلطه‌گران، کشورمان هزینه‌های زیادی داده است.

دکتر جلیل دارا: سرافرازی نظام جمهوری اسلامی به واسطه مقاومت است.

به گزارش روابط عمومی مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها، دکتر جلیل دارا در نشست علمی مشترک مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها و سازمان انرژی اتمی که با حضور اساتید و نخبگان دانشگاه‌های عراق در سالن همایش‌های سازمان انرژی اتمی برگزار شد طی سخنانی گفت: این مجموعه در سال 1391 به عنوان یک سازمان غیردولتی توسط جمعی از اساتید تشکیل شد و چند هدف مهم را برای تاسیس مجمع مدنظر قرار دادیم؛ نخست آنکه پشتیبانی از فعالیت علمی اساتید مسلمان در سراسر جهان و بسترسازی برای تعاملات علمی و فرهنگی اساتید مسلمان، کمک به همگرایی و انسجام بین مسلمانان از طریق اساتید مسلمان، برپایی نشست‌های علمی با هدف کمک و توسعه برای تشکیل تمدن نوین اسلامی از جمله اهداف تاسیس این مجمع محسوب می‌شود.
وی گفت: این مجموعه دارای ۶۰ گروه تخصصی است و از مهمترین اقدامات مجمع برگزاری بیش از ۱۰۰ نشست تخصصی با حضور ۵۰۰ استاد از ۳۰ کشور جهان است.
وی به اهمیت تعامل اساتید در کشور ایران و عراق تاکید و عنوان کرد: اشتراکات فرهنگی در دو کشور بسیار زیاد است و باید علاوه بر گسترش همکاری‌ها در این زمینه، از ظرفیت‌های اقتصادی و توسعه‌ای هر دو کشور نیز استفاده کنیم. 
جلیل دارا افزود: شک نکنید دو کشور ایران و عراق که دو کشور توانمند هستند، دشمنان مشترک دارند و پدیده شکوهمند اربعین پیوند دو ملت را استحکام بخشیده است.
وی گفت: امروز تنها راهبرد مقاومت است که می تواند با نظام سلطه مقابله کند. امروز سرافرازی نظام جمهوری اسلامی ایران به واسطه اتکا به مقاومت است که یکی از نشانه‌ها سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه است و این نشانه استیصال و درماندگی آمریکا در مقابل ایران است.
سرپرست مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها گفت: ما نمی‌گوییم برای مقاومت هزینه نمی‌کنیم، اما حلاوتی که در کوتاه کردن دست سلطه‌گران از کشورمان و حفظ امنیت کشور بدون اتکا به دشمنان وجود دارد، افتخاری است که تحمل هزینه‌های مقاومت را برای ما ممکن کرده است.
وی گفت: ما نه خواهان جنگ با کسی و نه شیفته امپراتوری هستیم بلکه می‌خواهیم پیشرفت کنیم و کشور ما همچون ملت مظلوم عراق سال‌ها قربانی تروریسم بوده است، اما در رسانه‌های نظام سلطه ما به عنوان تروریسم معرفی می‌شویم، چون حاضر به همکاری با کدخدا نیستیم.