هدف از تحریم‌های امریکا تضعیف محور مقاومت است/محور مقاومت محور حقوق بشر است

نشست تخصصى «ابعاد حقوقی تحريم‌های آمریکا علیه کشورهای محور مقاومت و روش‌های مقابله با آن» برگزار شد.

هدف از تحریم‌های امریکا تضعیف محور مقاومت است/محور مقاومت محور حقوق بشر است

به گزارش روابط عمومی مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها، نشست تخصصی «ابعاد حقوقی تحريم‌های آمریکا علیه کشورهای محور مقاومت و روش‌های مقابله با آن» برگزار شد.
در این نشست تخصصی، اساتید سوری و ایرانی به بیان نظرات خود پرداختند.
دکتر هیثم الطاس، رییس دانشکده حقوق دانشگاه دمشق سوریه گفت: هر چند آمریکا و هم پیمانانش به رغم تصویب تحریم های یکجانبه در شورای امنیت، اهداف بشردوستانه را ضمانت کرده اند اما در عمل همه تعهدات و قول های آمریکا و همپیمانانش صرفا ادعا بوده است.
رییس دانشکده حقوق دانشگاه دمشق سوریه گفت: اعمال تحریم موسوم به قیصر نیز با هدف تضعیف سوریه و محور مقاومت بوده است و به نوعی آمریکا و هم پیمانانش، توریست اقتصادی اعمال کرده اند.
هیثم الطاس افزود: البته ایران و سوریه همواره در کنار یکدیگر بوده اند و علیه ایران نیز تحریم های ظالمانه و یکجانبه گرایانه اعمال شده است.
رییس دانشکده حقوق دانشگاه دمشق سوریه گفت: تحریم های یکجانبه آمریکا با هدف پیاده کردن قوانین داخلی اش در سایر کشورها است و چارچوب تحریم ها را آنچنان گسترش داده است که شامل طرف سوم هم می شود.
هیثم الطاس افزود: این گونه اقدامات کاملا مخالف قوانین بین المللی،  نقض حاکمیت کشورهای اسلامی و همچنین نقض منشور سازمان ملل و قوانین بین المللی است.
رییس دانشکده حقوق دانشگاه دمشق سوریه گفت: تحریم های یکجانبه گرایانه آمریکا ادامه راهبرد جدید این کشور علیه سوریه و محور مقاومت و مجبور کردن ایران به وابستگی آمریکا و کم رنگ شدن نقش منطقه ای و برنامه هسته ای ایران است.
در ادامه این نشست، دکتر الهام امین زاده مدیر گروه حقوق بین الملل مجمع و استاد دانشگاه تهران گفت: محور مقاومت محور حقوق بشر است، محور ضد تجاوز و ضد تروریسم است و سردار سلیمانی مردی مهربان بود که دغدغه‌اش مردم غیر نظامی بود.
مدیرگروه حقوق بین الملل مجمع و استاد دانشگاه تهران افزود: جای خوشحالی است که هم اکنون در سوریه اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار دارد و امروزه کالاهای ساخت سوریه به فراوانی در بازارهای سوریه یافت می شود که نشان می دهد راهبرد تحریم های یکجانبه گرایانه در کشور سوریه نیز جواب نخواهد داد.
الهام امین زاده گفت: محور مقاومت باید تعریفی صحیح از تحریم داشته باشد و باید به جهانیان اثبات شود، کشورهای محور مقاومت علیه اشغال و تروریسم مبارزه می کنند و برهمین اساس باید پیگیر حقوق مردم سوریه، ایران و محور مقاومت باشیم.