نخبگان به رفتار جامعه جهت می‌دهند/ اخلاص ویژگی بارز شهید سلیمانی

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به تاثیر مهم علما و نخبگان بر رفتارهای مردم، گفت: اساتید دانشگاه باید مسائل اجتماعی و سیاسی را به درستی برای جامعه تفهیم کنند.

نخبگان به رفتار جامعه جهت می‌دهند/ اخلاص ویژگی بارز شهید سلیمانی

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری به مناسبت دهه بصیرت در دانشگاه آزاد بجنورد اظهار کرد: ولایت از آغاز خلق انسان وجود داشت و در قالب ولایت الله و ولایت شیطان بروز می‌کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تاکید بر اینکه حاکمیت و ولایت اصلی از آن خداوند است، گفت: خداوند متعال پرچم ولایت را در دستان پیامبران قرار داده و فرد ولایتمدار کسی است که زیر پرچم پیامبر اکرم قرار گرفته و در حوزه‌های مختلف مانند اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و … ولایت خداوند را مدنظر قرار دهد.

وی در ادامه ولایت مداری را یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شخصیتی سردار سلیمانی دانست و افزود: مردم داری، اخلاص، ساده زیستی و مجاهدت از دیگر ویژگی‌های این شهید بود.

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: بیشترین تأثیرپذیری مردم جامعه از بزرگان، علما، نخبگان و استادان دانشگاه‌ها است که این افراد می‌توانند به رفتارها و حرکات جهت دهند و در حوزه‌های اجتماعی و سیاسی مسائل را به‌درستی تفهیم و جامعه را نسبت به موضوعی اغنا و حرکات انقلابی درستی را در مردم ایجاد کنند.

امام جمعه بجنورد بیان داشت: در انقلاب اسلامی نیز مردم رهرو رهبرانی بودند که با آگاهی‌بخشی نسبت به ظلم ستمشاهی وارد صحنه شدند و انقلاب اسلامی را پایه‌گذاری کردند.

وی در انتها گفت: جنگ تحمیلی با مدیریت درست، تحلیلی در مردم ایجاد کرده بود که جوانان خود داوطلبانه وارد میدان جنگ می‌شدند و در برابر دشمنان سینه سپر و از خاک وطن دفاع کردند.
 



https://www.mehrnews.com