گسترش علوم توسط دانشمندان جوان ایرانی

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: پژوهشگران و دانشمندان جوان ایرانی توانسته‌اند کلیه علوم را به صورت درون زا در جهان گسترش دهند که این امر موجب رونق جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف علمی شده است.

گسترش علوم توسط دانشمندان جوان ایرانی

به گزارش روابط عمومی مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها، مهندس محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در نشست علمی مشترک مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها و سازمان انرژی اتمی که با حضور اساتید و نخبگان دانشگاه‌های عراق در سالن همایش‌های سازمان انرژی اتمی برگزار شد گفت: مهمترین هدفی که در انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌شود رسیدن به سیادت علمی است.
وی گفت: ما هر روز باید به خودمان یادآوری کنیم که ایرانیان و مسلمانان پیشگام علمی در قرون گذشته بودند.
وی افزود: استکبار و نظام سلطه با اعمال سیاست و تفرقه اندازی، حاکم کردن حاکمان سلطه‌پذیر، شکوفایی کشور‌ها را مهار کردند و این موضوع را کنترل کردند و اجازه ندادند پیشرفت کشور‌ها در همان مسیری که بوده، توسعه یابد و شیوه خودباختگی به جای خودباوری القا کردند.
وی در ادامه تأکید کرد: مقاومت و ایستادگی، توکل بر خدا، امیدواری مستمر به نصرت الهی و تلاش در همه زمینه‌ها موجب شده ایران و جمهوری اسلامی ایران بتواند کلیه علوم را به صورت درون‌زا توسط دانشمندان جوان کشور گسترش دهد و این امر موجب رونق جمهوری اسلامی ایران در جهان شود.
اسلامی در ادامه تأکید کرد: انتخاب و حرکت درست در راستای فرامین الهی و تلاش گسترده‌ای که مردم انجام دادند همه توطئه‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران را باطل کرد و هیچ گونه اتهاماتی را که به ما نسبت می‌دهند محقق نشده است و تا امروز هرگز نتوانستند نتیجه بگیرند و نمونه بارز آن انرژی هسته‌ای و دستاورد‌های آن در این حوزه است که ما امروز در این حوزه شاهد شکوفایی دانشمندان در حوزه‌های مختلف انرژی هسته‌ای هستیم.
وی در ادامه تاکید کرد: تمامی توطئه‌ها و تفاوت‌ها و بهانه‌ها و تحریم‌های سنگینی را که بر علیه ایران انجام دادند هیچ فایده‌ای نداشته و ما راه پیشرفت را پرسرعت‌تر در این سال‌ها طی کرده ایم.
وی در ادامه گفت: دشمنان می‌خواهند کشور ما از فناوری پیشرفته برخوردار نباشد و جمهوری اسلامی ایران از دستورات آن‌ها تبعیت نمی‌کند.
وی در ادامه گفت: فناوری هسته‌ای دو بخش بیشتر ندارد: انرژی و کاربرد‌های پرتویی و آنچه را که امروز به دست آورده ایم، متعلق به همه کشور‌های دوست و همسایه است و می‌توانیم دانش و فناوری‌های به دست آمده را در اختیار برادران خود در کشورهای اسلامی از جمله عراق قرار دهیم.
در آخر صحبت، مهندس اسلامی مجددا از مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها به دلیل تلاش در برگزاری این نشست و همچنین از اساتید و نخبگان عراقی برای حضور در این نشست تشکر و قدردانی کرد.