دکتر پژمان شیرمردی: آمادگی انتقال تجربیات خود به کشور دوست و برادر، عراق را داریم.

معاون سازمان انرژی اتمی ایران گفت: آمادگی داریم با استفاده از ظرفیت اساتید و نخبگان دانشگاهی، تجربیات خود در حوزه صنعت هسته‌ای و پرتودهی را به کشور دوست و برادر، عراق منتقل کنیم.

دکتر پژمان شیرمردی: آمادگی انتقال تجربیات خود به کشور دوست و برادر، عراق را داریم.

به گزارش روابط عمومی مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها، دکتر پژمان شیرمردی در نشست علمی مشترک مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها و سازمان انرژی اتمی که با حضور اساتید و نخبگان دانشگاه‌های عراق در سالن همایش‌های سازمان انرژی اتمی برگزار شد گفت: انرژی اتمی در جمهوری اسلامی ایران به عنوان جبهه مقابله با زیاده‌خواهی نظام سلطه مطرح است.
وی گفت: علم هسته‌ای به عنوان یکی از علوم اقتدارساز برای جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود و ما توانسته ایم با تکیه بر حق مسلم جمهوری اسلامی ایران، امروز در این حوزه ارتقا پیدا کنیم و به دلیل پافشاری و تاکید بر حق مسلم و دانشی که به دنبال آن بودیم تحت سخت‌ترین تحریم‌های تاریخی دنیا قرار گرفته و امروز در حوزه فناوری هسته‌ای نگاه ما به رشد این فناوری و حرکت به سمت رشد متوازن هسته‌ای است.
شیرمردی افزود: در دو بخش چرخه سوخت هسته‌ای و نیروگاه هسته‌ای امروز کشور جمهوری اسلامی ایران یکی از مطرح‌ترین کشور‌های دنیا محسوب می‌شود و در غیر از این دو بخش در بخش غیر انرژی و غیر برق نیز ما در تولید دارو، تشخیص و درمان بیماری‌ها توانسته ایم تمام مراکز کشور را پوشش دهیم.
معاون سازمان انرژی اتمی ایران گفت: در بخش درمان و تشخیص بیماری‌ها امروز جایگاه مطلوبی در دنیا داریم و رتبه اول را در منطقه کسب کرده و همچنین در بخش‌های دیگر مانند کشاورزی و محصولات غذایی، امروز فناوری هسته‌ای جایگاه ویژه‌ای را در جمهوری اسلامی ایران پیدا کرده است.
وی تاکید کرد: نگاه ما در بخش فناوری هسته‌ای منحصر به کمک به کشور‌های دوست و همسایه نیست و شعار استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای در کل دنیا است و ما این آمادگی را داریم که انتقال فناوری و کاربرد‌های صلح‌آمیز هسته‌ای را به کشور برادر و دوست خود عراق انجام دهیم.
شیرمردی افزود: امروز بیمارستان‌های ما و مراکز پزشکی هسته‌ای، پذیرای تعدادی از مهمانان عراقی است و ما علاوه بر اینکه این آمادگی را داریم که خدمات پرتودهی و کاربرد هسته‌ای را به بخش سلامت و بیماران عراقی انجام دهیم، همچنین آمادگی این را داریم که با استفاده از ظرفیت اساتید و نخبگان دانشگاهی در راستای توسعه این فناوری به کشور عراق کمک کنیم.
معاون سازمان انرژی اتمی ایران در ادامه بیان کرد: در موضوع محیط زیست ما برای کنترل گرد و خاک راهکار داریم و برای این کار این آمادگی در سازمان انرژی اتمی ایران وجود دارد که با همکاری دولت عراق و دانشگاهیان عراق زمینه برای همکاری مشترک به استفاده از محصولات فناورانه سازمان به حل موضوع ریزگرد‌ها کمک کنیم.