انتشار کتاب «مجموعه آثار شهیده بنت‌الهدی» توسط مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها

مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها کتاب «مجموعه آثار شهیده بنت‌الهدی» را به زبان انگلیسی منتشر کرد.

انتشار کتاب «مجموعه آثار شهیده بنت‌الهدی» توسط مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها

آمنه حیدر الصدر، نویسنده مشهوری که همگان وی را با نام بنت‌الهدی می­‌شناسند، نقش مهمی در آگاهی‌بخشی به زنان جهان اسلام داشت. در دهه­‌های 50 تا 80 میلادی، آثار وی مفاهیم اسلامی را در اندیشه­‌ی خوانندگان عرب‌زبان تقویت می­‌کرد و فکر و قلب آن‌ها را از هجوم فرهنگ غرب مصون نگه می­‌داشت.
شهیده بنت‌الهدی با استفاده از ابزارهای ادبی تلاش می‌کرد تا بنای سنگر خانواده را به عنوان یک نهاد مطلوب دینی، حفظ و حراست کند. آثار این نویسنده توانا در دوران حکومت ظالمانه صدام در شمار کتاب‌های ممنوعه بود.
شهیده بنت­‌الهدی که در کنار نویسندگی، به فعالیت­‌های عام­‌المنفعه و بشردوستانه مانند تأسیس مدارس اسلامی اهتمام داشت، خواهر شهید آیت الله سید محمد باقر الصدر بود. رژیم سفاک عراق این دو شخصیت برجسته اسلام را در سال 1980 میلادی دستگیر کرد و پس از مدتی شکنجه، آنها را به شهادت رساند. عمال رژیم بعث جسد بنت­‌الهدی را مخفیانه دفن کرد و محل آن هنوز ناشناخته باقی مانده است.  
«مجموعه آثار بنت‌الهدی» در 256 صفحه توسط مجمع بین­‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌­ها جمع­‌آوری و به زبان انگلیسی منتشر شده است.

به گزارش روابط عمومی مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها، فایل کتاب «مجموعه آثار شهیده بنت‌الهدی» از طریق لینک ذیل قابل دریافت می‌باشد:


دانلود فایل