بیانیه مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها درباره انتخابات ریاست جمهوری 1400 جمهوری اسلامی ایران

نظام جمهوری اسلامی طی سال‌های طولانی بعد از انقلاب اسلامی از چالش‌های بسیاری عبور کرده و اینک پس از آن‌که تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران با مقاومت و پایمردی ملت، رنگ باخته و نشانه‌های پیروزی مقاومت در منطقه و در کشور عزیز ایران آشکار گشته است، هم اکنون ملت در آستانه آزمون خطیر دیگری قرار دارد. این انتخابات در زمانی رخ می‌دهد که نشانه‌های افول و زوال دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی، آمریکا و اسرائیل قابل مشاهده است و ایران، این قلب تپنده مقاومت اسلامی بیش از پیش نیازمند انسجام و حضور قدرتمند مردم می‌باشد.

بیانیه مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها درباره انتخابات ریاست جمهوری 1400 جمهوری اسلامی ایران

به گزارش روابط عمومی مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها، متن بیانیه به شرح ذیل است:


بسم الله الرحمن الرحیم

نظام جمهوری اسلامی طی سال‌های طولانی بعد از انقلاب اسلامی از چالش‌های بسیاری عبور کرده و اینک پس از آن‌که تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران با مقاومت و پایمردی ملت، رنگ باخته و نشانه‌های پیروزی مقاومت در منطقه و در کشور عزیز ایران آشکار گشته است، هم اکنون ملت در آستانه آزمون خطیر دیگری قرار دارد. این انتخابات در زمانی رخ می‌دهد که نشانه‌های افول و زوال دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی، آمریکا و اسرائیل قابل مشاهده است و ایران، این قلب تپنده مقاومت اسلامی بیش از پیش نیازمند انسجام و حضور قدرتمند مردم می‌باشد. این در حالی است که دشمنان و معاندان و ایادی داخلی آن­‌ها دعوت به عدم شرکت در انتخابات می‌کنند. چرایی روی‌آوردن نظام سلطه به دو رمزواژه "تحریم انتخابات" و "مشروعیت­‌زدایی" را می­‌توان در این واقعیت یافت که تجربه بیش از 40 ساله ملت ایران در مواجهه با فشارهای مختلف دشمنان، آن را به درجه­‌ای از پختگی رسانده است که دیر یا زود از غرب عبور خواهد کرد و هر چه این عبور قدرتمندانه­‌تر باشد، برکات مادی و معنوی آن نه تنها برای ایران بلکه برای امت اسلامی و جبهه مقاومت عمیق‌­تر و پایدارتر خواهد بود. 
در اولین انتخابات ریاست جمهوری در گام دوم انقلاب اسلامی، ملت ایران هوشیارتر از گذشته به این رسالت خود واقف است که اکنون زمان انتخاب رئیس­ جمهوری قوی، کارآمد و معتقد به آرمان‌­های اساسی انقلاب اسلامی که همان تحقق دولت اسلامی در راستای ایجاد جامعه اسلامی و در نهایت تمدن نوین اسلامی است می‌­باشد. تنها در این صورت است که کشور می‌­تواند با تحولی انقلابی و جهادی، حکمرانی اسلامی را در عرصه­‌های اقتصادی، سیاسی، امنیتی، علمی، اجتماعی و فضای مجازی محقق سازد که تأثیر آن فراتر از مرزهاست.  باید توجه داشت علاج مشکلات و دردهای مزمنی که کشور را دچار افت و خیز در رسیدن به آرمان­‌هایی نظیر عدالت اجتماعی کرده است تنها با حرکتی جهشی و انقلابی مبتنی بر حکمرانی اسلامی قابل درمان است. 
همه باید بدانند که در این ایام، مهم­ترین مسئله و وظیفه همگان شرکت در انتخابات و نقش­‌آفرینی در سرنوشت آینده ملت ایران و امت اسلام است. سرنوشت­‌ساز بودن این انتخابات از آن جهت است که با کندشدن تأثیر تحریم‌ها یک حرکت حساب‌شده و جهادی توسط یک رئیس جمهور مردمی و انقلابی می­‌تواند سازمان تحریم­‌ها را کاملا بی‌­اثر کند و استقلال اقتصادی را رقم بزند؛ مسئله‌ای که تا ابد دشمنان جمهوری اسلامی را از اثرگذاری بر ملت ایران مأیوس خواهد کرد.  مجمع بین­‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌­ها از آحاد ملت سرافراز ایران دعوت می­‌کند که پرشور و با حرکتی همگانی پای صندوق­‌های رأی حاضر شوند و دشمن را از دخالت در انتخابات جمهوری اسلامی که اثرگذار در آینده امت اسلامی است، مأیوس سازند.
از خداوند متعال، سرافرازی ملت ایران و طول عمر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی را خواستاریم.

مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها