برگزاری همایش مشترک علم نانو و نانوفناوری میان ایران و چین

همایش "علم نانو و نانوفناوری" به همت دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی به صورت مجازی برگزار شد.

برگزاری همایش مشترک علم نانو و نانوفناوری میان ایران و چین

به گزارش ایسنا، همایش علم نانو و نانوفناوری به همت دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و با حمایت کنسرسیوم ۵ دانشگاه صنعتی برتر کشور UT۵  از روز چهارشنبه آغاز به کار کرد.  

اخیرا،‌میان ایران و چین همکاری‌های رسمی در زمینه علوم و فناوری نانو آغاز شده و در این راستا، برنامه‌های موثری در همکاری میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و آکادمی علوم چین آغاز شده است.

این همایش با هدف آغاز و ارتقاء همکاری‌های علمی بین دانشمندان ایران و چین برگزار گردید.

سازماندهی و اجرای این همایش توسط کنسرسیوم ۵ دانشگاه صنعتی برتر کشور UT5،‌ارتباط مستقیم دانشمندان برجسته این دانشگاه‌ها با همتایان چینی خود را تسهیل می‌کند.

علاوه بر این،‌ در این رویداد برنامه ویژه‌ای برای معرفی شرکت‌های نوپای ایرانی در زمینه تکنوپارک‌ها و آژانس‌های سرمایه‌گذاری چینی در نظر گرفته شده است.


در این همایش اهدافی همچون موضوعاتی چون"بررسی و تبادل علوم و نانوفناوری میان ایران و چین"، "افق‌های باز برای تبادل آکادمیک بین دانشگاه‌ها و موسسات برتر علوم و فناوری نانو ایران و چین"، "بررسی و گسترش همکاری ایران و چین در زمینه علوم و فناوری نانو" و همچنین "ایجاد بستری برای شرکت‌های دانش بنیان در زمینه علوم نانو و فناوری نانو، تا خود را به آژانس‌های تامین مالی و سرمایه‌های مشارکت دو کشور معرفی کنند" دنبال می‌شود.
 
https://www.isna.ir