دانش‌بنیان‌ها با استفاده از اشعه فرابنفش دستگاهی برای مقابله با کرونا ساختند

یک شرکت دانش‌بنیان با استفاده از اشعه فرابنفش دستگاه‌های ضدعفونی کننده و از بین برنده ویروس کرونا تولید می‌کند.

دانش‌بنیان‌ها با استفاده از اشعه فرابنفش دستگاهی برای مقابله با کرونا ساختند

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، مجید صیامی مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان‌بنیان مکاترونیک گستر اسپوتا گفت: این شرکت بیش از 6 سال در زمینه تولید محصولات آزمایشگاهی فعالیت می‌کند. پس از تولید 4 محصول، در سال 1397 برای دانش‌بنیان شدن، اقدام کردیم و موفق شدیم در جرگه شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گیریم.

مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان‌بنیان مکاترونیک گستر اسپوتا ادامه داد: پس از همه‌گیری ویروس کووید 19، شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت‌های گسترده‌ای را آغاز کردند. بسیاری از کشورها، مواد بسیار ساده‌ای مانند ضدعفونی‌ کننده‌ها و دستکش و ماسک را نیز به صورت کامل از خارج از کشور وارد می‌کنند اما در ایران شرکت‌های دانش‌بنیان بسیاری از اقلام و دستگاه‌های مورد نیاز برای مبارزه با کرونا را تولید کردند.

این فعال دانش‌بنیان افزود: این مجموعه دانش‌بنیان نیز سعی کرد تا به سهم خود در این مبارزه، سهیم باشد و دستگاه دومنظوره ضدعفونی‌کننده دست‎‌ها و کفش‌ها را تولید کرد. در بخشی از این دستگاه، دست‌ها با استفاده از الکل ضدعفونی می‌شود و در بخش دیگر، با استفاده از اشعه‌فرابفنش، سیستمی طراحی شده است تا مواردی مانند کفش‌ها، جاکلیدی یا موبایل را ضدعفونی کند.

صیامی ضمن توضیح بیشتر در مورد نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در مقابله با ویروس کرونا، افزود: این مجموعه همچنین یک دستگاه تصفیه هوا تولید کرد که این دستگاه نیز با استفاده از اشعه‌فرابنفش کار می‌کند. در این وسیله هوا در مدت زمان معینی در دستگاه به گردش در می‌آید و با تصفیه ذرات گرد و غبار و ویروس کرونا، کاملاً پاک و تمیز می‌شود. این دستگاه همچنین در زمینه مقابله با آلودگی هوا و تصفیه هوای آلوده شده به وسیله آلاینده‌ها نیز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد و فضای داخلی منازل را در مقابل  آلودگی هوا، محافظت کند.

وی همچنین بیان کرد: یکی دیگر از محصولات این شرکت، دستگاه ترموبلات با سیکل گرمایشی و سرمایشی است. این وسیله در سیستم‌های تکثیر دی ان ای کاربرد دارد. آزمایشگاه‌ها، مراکز پژوهشی حوزه زیست شناسی و محققانی که در حوزه دی ان ای، کار می کنند، از جمله مصرف کنندگان این دستگاه هستند.
 
 
https://www.farsnews.ir