کسب رتبه نخست میان مجلات ایرانی از نظر ضریب اثربخشی توسط «مجله نانوساختار در شیمی» دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس

کسب رتبه اول مجلات دارای ضریب اثربخشی در بخش نانوشیمی پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC) و کسب رتبه نخست میان مجلات ایرانی از نظر ضریب اثربخشی توسط مجله «نانوساختار در شیمی» دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس

کسب رتبه نخست میان مجلات ایرانی از نظر ضریب اثربخشی توسط «مجله نانوساختار در شیمی» دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس

مجله نانو ساختار در شیمی  دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس به مدیر مسئولی آقای دکتر امید مرادی که توسط اشپرینگر ناشر بین‌المللی به چاپ می­‌رسد، در بخش مجلات دارای ضریب اثربخشی در نانو شیمی پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC) موفق به کسب رتبه اول شده است. پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC) که بیش از 3500 مجله از سراسر کشورهای اسلامی در آن نمایه شده است، سامانه اطلاع رسانی علمی است که در صدد رتبه‌بندی دانشگاه‌های ایران و جهان اسلام و تجزیه و تحلیل مجلات علمی کشورهای اسلامی بر اساس معیارهای علم سنجی معتبر اسلامی می‌باشد. ایران با تولید ISC، بعد از ایالات متحده که ۶۰ سال در مطالعات استنادی تجربه دارد و نیز بعد از کشور هلند، سومین نظام استنادی جهان را بنیانگذاری کرده‌است.
براساس گزارش استنادی مجلات (Journal Citation Reports)که همه‌ساله در ماه ژوئن توسط پایگاه اطلاعاتی WOS منتشر می‌شود، مجله (Journal of Nanostructure in Chemistry) وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس موفق به کسب ضریب اثربخشی (Impact Factor) 4.77 بعنوان اولین مجله فناوری نانو دارای ضریب اثربخشی ایران می باشد.
بر این اساس در رتبه بندی JCR ۲۰۱۹ تعداد ۱۲ هزار و ۸۳۸ مجله در حوزه‌های علوم (Science) و علوم اجتماعی (Social Science) از کشورها و انتشارات مختلف مورد بررسی قرار گرفتند و در این رتبه بندی مجله Journal of Nanostructure in Chemistry وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس در میان ژورنال‌های ایرانی بالاترین ضریب IF را کسب کرد.
 
در مجله نانو ساختار در شیمی، با کسب رتبه بین الملل وزارت علوم تحقیقات و فناوری، مقالاتی از ایران، آمریکا، فرانسه، اسپانیا، ژاپن، ایتالیا، برزیل، آلمان، مصر، ترکیه، استرالیا و ... پس از بررسی توسط داوران بین المللی و تایید اعضاء هیات تحریریه مجله به چاپ رسیده است. همچنین در این مجله محققان مطرحی از ایران، ایتالیا، چین، استرالیا، امریکا، فنلاند، اسپانیا، هند، برزیل، مکزیک و کره جنوبی عضو هیئت تحریریه مجله می‌باشند.