عضویت ۱۲۰۰ استاد مبرز بین‌المللی در «مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها»

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی با برشمردن فعالیت‌های مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها، از تأثیرگذاری این مجمع و عضویت 1200 استاد مبرز بین‌المللی در آن خبر داد.

عضویت ۱۲۰۰ استاد مبرز بین‌المللی در «مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها»

غلامرضا منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت با اشاره به جلسه خود با دکتر فواد ایزدی مدیرعامل مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها، عنوان کرد: در این نشست ضمن بیان اهداف صلح‌جویانه این مجمع جهانی عنوان شد که رویکرد مجمع در این مقطع و شرایط حساس حاکم بر دنیا، نزدیک‌ترکردن جوامع مسلمان با تکیه بر مبانی مرصوص اسلام ناب محمدی و ترویج روحیه ظلم‌ستیزی و آزادی‌خواهی و مقاومت است.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دراین راستا تاکنون ۱۲۰۰ نفر از اساتید مبرز مسلمان در کشورهای اسلامی عضو این مجمع شده‌اند و در این جریان تا کنون سمینارهای گوناگونی درکشورهای مختلف دنیا برگزار شده است.

وی با استناد به اظهارات مدیرعامل مجمع اضافه کرد: نکته قابل توجه در این سمینارها جذب و حضور مشتاقانه بسیاری از اساتید غیرمسلمان دانشگاه‌های کشورهای اروپایی و آمریکایی بوده است که به دلیل نگاه‌های بشردوستانه و فارغ از هیاهوهای سیاسی بین‌المللی و صرفا برای حفظ حرمت کرامت انسانی این جریان، با درخواست خود به عضویت این مجمع اسلامی بین‌المللی درآمدند.

نائب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن تقدیر از فعالیت‌های  چشمگیر جهانی مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها، دیپلماسی فرهنگی و صدور اهداف انقلاب را بازخورد مثبت این حرکت علمی جهانی دانسته و پیشنهاد کرد که جهت کمک به گسترش این حرکت عظیم دانشگاهی، مجمع مذکور جلسات منظمی با کمیسیون‌های فرهنگی، امنیت ملی و سیاست خارجی و آموزش و تحقیقات مجلس برگزار کند تا دیپلماسی فرهنگی و دانشگاهی در گستره عظیم‌تر جهانی را شاهد باشیم.



https://www.icana.ir