شهید دکتر مسعود علی‌محمدی

شهید دکتر علی‌محمدی در طول سال‌ها فعالیت علمی و تحقیقاتی خود بیش از ۸۰ مقاله در معتبرترین مجلات علمی جهان به چاپ رسانده و در سال 1386 در بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی حائز رتبه دوم پژوهش‌های بنیادی شده بود.

شهید دکتر مسعود علی‌محمدی

شهید دکتر مسعود علی‌محمدی در سال 1338 در روستای کن از اطراف شهر تهران متولد شد. وی مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در رشته فیزیک به ترتیب از دانشگاه‌های شیراز و صنعتی شریف دریافت کرد. 

سپس در سال 1367 تحصیلات خود را در نخستین دوره دکترای فیزیک نظری دانشگاه صنعتی شریف پی گرفت و در مهر ماه سال 1371 به عنوان نخستین دانش‌آموخته  دکترای  فیزیک  داخل کشور فارغ‌التحصیل شد.

دکتر علی‌محمدی عضو هیأت علمی و هیأت ممیزه دانشگاه تهران بود. وی همچنین  معاونت پژوهشی پردیس علوم را طی سال‌های 87-1384  بر عهده داشت.

شهید دکتر علی‌محمدی در طول سال‌ها فعالیت علمی و تحقیقاتی خود بیش از 80 مقاله در معتبرترین مجلات علمی جهان به چاپ رسانده و در سال 1386 در بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی حائز رتبه دوم پژوهش‌های بنیادی شده بود.

زمینه اصلی تحصیلات و تحقیقات دکتر علی‌محمدی، ذرات بنیادی خصوصا نظریه ریسمان و به طور دقیق‌تر نظریه میدان‌های همدیس بود. وی مدت چهار سال به عنوان پژوهشگر غیرمقیم در پژوهشکده فیزیک پژوهشگاه دانش‌های بنیادی فعالیت داشت.

دکتر علی‌محمدی صبح 22 دی 1388 هنگام خروج از منزل در اثر انفجار بمبی که در یک موتورسیکلت در کنار در منزلش جاسازی شده بود به شهادت رسید.

پیکر استاد شهید، دکتر علی‌محمدی، 24 دی 1388 با حضور انبوه تشییع کنندگان در جوار امامزاده علی اکبر (ع) چیذر در شمال تهران به خاک سپرده شد.