استاد دانشگاه مورگان آمریکا: رسانه‌های آمریکا رفتار پلیس با سیاهپوستان را توجیه می‌کنند

استاد دانشگاه مورگان آمریکا گفت: رسانه‌های آمریکا به جای پرداختن به خشونت‌های پلیس آمریکا همیشه سعی دارند سیاهپوستان را زیر سوال ببرند و رفتار پلیس را توجیه کنند.

استاد دانشگاه مورگان آمریکا: رسانه‌های آمریکا رفتار پلیس با سیاهپوستان را توجیه می‌کنند


به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه ها، وبینار نژاد پرستی ساختاری در آمریکا با حضور جرد بال، استاد سیاهپوست دانشگاه مورگان آمریکا، مرضیه هاشمی، خبرنگار و مجری پرس تی وی و چند تن از اساتید دانشگاه های آمریکا از سوی مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه ها برگزار شد.
 
جرد بال، استاد سیاهپوست دانشگاه مورگان آمریکا در ارتباط اینترنتی با این وبینار، با اشاره به سلطه رسانه ای آمریکا و تغییر واقعیات موجود از سوی شبکه رسانه ای این کشور، تصریح کرد: رسانه های آمریکا در پوشش خبری قیام سیاهپوستان در مقابل خشونت های پلیس همیشه به جای تشریح و تقبیح رفتار پلیس آمریکا در مقابل سیاهپوستان از زاویه خود سعی در زیر سوال بردن رنگین دوستان و در مقابل توجیه اقدامات نظامی گری آمریکا دارند.
 
وی کشته شدن جورج فلوید را تنها رفتار جنایت آمیز آمریکا ندانست و افزود: شبکه منجر به قتل توسط نیروهای نظامی و پلیسی آمریکا همچنان ادامه دارد و افسران سفید پوست، هر جا هر کاری بخواهند انجام می دهند.
 
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز جامعه جهانی از جنبش اعتراضی آمریکا علیه رفتارهای پلیس آمریکا حمایت می کند.
 
استاد دانشگاه مورگان آمریکا با اشاره به تحریم های آمریکا علیه ایران و یا تهدیدات آنان به هنگام ارسال محموله بنزینی ایران برای ونزوئلا، گفت : ما از مردم ایران در مقابل رفتار دولت ترامپ حمایت می کنیم اما دولت آمریکا سعی دارد ایران را یک دشمن منطقه ای جلوه دهد و یا تفاوت جزئی مذاهب اسلامی را برجسته کرده و اختلاف افکنی کند.
 
جرالد هورن: پایان ظلم علیه سیاهپوستان آمریکا با همبستگی جهانی 
 
استاد دانشگاه هیوستون آمریکا در واکنش به نقض حقوق رنگین پوستان امریکا، گفت: همبستگی بین المللی با معترضان آمریکایی می تواند به این جریان ظلم در آمریکا پایان دهد.
 
جرالد هورن، در ارتباط اینترنتی با وبینار نژاد پرستی ساختاری در آمریکا تصریح کرد: تظاهرات مردم جامعه اسلامی در مقابل سفارتخانه های آمریکا و در همبستگی با معترضان آمریکایی می تواند به نقض حقوق رنگین پوستان و رفتار خصمانه پلیس این کشور با سیاهپوستان پایان دهد.
 
وی با تاکید بر لزوم سازماندهی این اعتراضات، افزود: در کنار این سازماندهی ها ما به همبستگی ملی و بین‌المللی نیاز داریم، به ویژه مردم ایران هم که اکنون تحت فشار تحریم های آمریکا قرار دارند، باید از این اعتراضات حمایت کنند چنانچه جنبش ۹ آمریکا در مقابل تحریم های واشنگتن علیه ایران ایستاده است.
 
استاد دانشگاه هیوستون آمریکا گفت: از اعلام همبستگی مردم ایران و کشورهای منطقه با معترضان آمریکایی استقبال می کنیم.
 
مرضیه هاشمی: نظامیان آمریکا معنای حقوق بشر را نمی فهمندخبرنگار و مجری آمریکایی شبکه پرس تی هم  در این برنامه گفت: وقتی نظامیان امریکا انسانیتی در برخورد با مردم خود ندارد و در گام اول معنای حقوق بشر را نمی‌فهمند برخی چه انتظاری دارند که این نظامیان برای آن‌ها دموکراسی و حقوق بشر بیاورند.

خانم مرضیه هاشمی که سال گذشته از سوی پلیس امریکا به ناحق دستگیر و زندانی شده بود با اشاره به انتشار تصاویر دلخراش رفتار پلیس امریکا با جورج فلوید و کشته شدن وی، تصریح کرد: این اولین و آخرین باری نیست که این اتفاقات در آمریکا روی می‌دهد بلکه این واقعیات موجود در آمریکا است که تکرار می‌شود.

وی با اشاره به تلاش مادران سیاهپوست امریکایی در آموزش چگونگی مواجهه با پلیس این کشور به فرزندان خود، افزود: همه مردم تصاویر جورج فلوید را دیدند که چطور بدون دفاع زیر زانوی افسر سفید پوست مادرش را صدا می‌کرد؛ درک این اتفاق خیلی سنگین است.

مجری و خبرنگار آمریکایی شبکه پرس تی وی ادامه داد: امروز نه فقط سیاهپوستان بلکه تمام مردم آمریکا متوجه و بیدار شده اند گرچه این بی رحمی‌ها در آمریکا غیر عادی نیست چرا که ریشه شکل گیری آمریکا بر نژادپرستی بنیان نهاده شده است.

وی خاطرنشان کرد: این برخورد نیرو‌های پلیس امریکا با سیاهپوستان ارتباط مستقیمی با رفتار نظامیان این کشور در کشور‌های دیگر، چون عراق دارد؛ وقتی نظامیان امریکا انسانیتی در برخورد با مردم خود ندارد و در گام اول معنای حقوق بشر را نمی‌فهمند برخی چه انتظاری دارند که این نظامیان برای آن‌ها دموکراسی و حقوق بشر بیاورند.

مرضیه هاشمی گستردگی اعتراضات آمریکا را در دهه‌های اخیر بی سابقه دانست و گفت: برخی رسانه‌های مخالف سیاست‌های دونالد ترامپ هم در سال منتهی به انتخابات نسبت به گذشته تغییر روش داده اند و برای اینکه جنبشی علیه ترامپ شکل دهند، بخشی از واقعیات اعتراضات را منعکس می‌کنند که البته کمک بزرگی به جنبش سیاهپوستان می‌کند.

مجری و خبرنگار آمریکایی شبکه پرس تی وی در پایان به ضعف رهبری در جنبش اعتراضی سیاهپوستان اشاره کرد و افزود: وقتی سیاهپوستان رهبری برای اعتراضات ندارند به وحدت مورد نظر خود نمی‌رسد گرچه در گذشته نیز تمام رهبران آن این جریان به نحوی ترور شده اند.

مدیر کنسرسیوم سیاهپوستان آمریکا: مردم آمریکا دیگر نژادپرستی را تحمل نمی کنند

مدیر کنسرسیوم سیاهپوستان آمریکا گفت: مردم آمریکا دیگر نژادپرستی و بی عدالتی را تحمل نمی‌کنند و دست از اعتراض نیز بر نمی‌دارند.

خانم گیل فریژر در ارتباط اینترنتی با وبینار نژاد پرستی ساختاری در آمریکا با اشاره به تظاهرات گسترده معترضان امریکایی نسبت به رفتار وحشیانه با سیاهپوستان این کشور، تصریح کرد: مردم در برابر این بی عدالتی‌ها قیام کرده اند لذا غول خفته بیدار شده و در برابر شیطان ایستاده است.

وی با اشاره به سال‌ها رنج رنگین پوستان آمریکایی در نظام آپارتاید، افزود: هنوز ذهنیت تبعیض آمیز گذشته علیه سیاهپوستان در آمریکا وجود دارد، چون با رفتار‌های خشونت‌آمیز پلیس برخورد نشده است و افسران سفیدپوست همچنان هر کاری دلشان بخواهد، انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا امروز شاهد نا آرامی‌های مدنی مردمی است که دیگر حاضر نیستند این رفتار وحشیانه را تحمل کنند، گرچه مبارزات سیاهپوستان هنوز به نتیجه نرسیده، اما امروز وجدان اخلاقی آمریکا تلنگر خورده است.

خانم فریژر ضمن تشکر و استقبال از حمایت مردم ایران از جنبش سیاهپوستان آمریکا گفت: ما دست از اعتراض بر نمی‌داریم.استاد دانشگاه مریلند آمریکا: آمریکا باید در برابر نژاد پرستی ساختاری پاسخگو باشداستاد دانشگاه مریلند آمریکا خشونت و نژادپرستی را در آمریکا ساختاری و نهادینه شده دانست و گفت: سیاستمداران و دولتمردان آمریکا باید در برابر این رفتار‌ها پاسخگو باشند.

آقای جوزف ریچاردسون در ارتباط اینترنتی با وبینار نژاد پرستی ساختاری در آمریکا در خصوص تظاهرات گسترده معترضان امریکایی نسبت به رفتار وحشیانه پلیس امریکا در به قتل رساندن جورج فلوید تصریح کرد: تظاهرات در آمریکا زبان کسانی است که صدایشان شنیده نمی‌شود لذا نژاد پرستی در آمریکا ساختاری و نهادینه شده است.

وی با اشاره به مرگ سالیانه هزاران سیاهپوست به دلیل فقر و خشونت در امریکا، افزود: خشونت‌های ساختاری در آمریکا علیه مردم محروم و آسیب دیده روی می‌دهد چنانچه در همه گیری بیماری کووید ۱۹ هم بیشتر قربانیان از میان سیاهپوستان بودند در حالی که دولت آمریکا می‌توانست از این اتفاق جلوگیری کند.

استاد دانشگاه مریلند آمریکا ادامه داد: صد‌ها رنگین پوست سالیانه در امریکا هدف گلوله قرار می‌گیرند و یا با حمله و بازرسی پلیس مواجه می‌شوند در حالی که این اقدام هیچ توجیهی ندارد؛ این خشونت ساختاری اجازه نفس‌کشیدن را به سیاهپوستان نمی‌دهد و هیچ کس هم پاسخگو نیست.

ریچاردسون خاطر نشان کرد: تحریم‌های آمریکا در زمان همه گیری کرونا ویروس مانع از ارسال تجهیزات پزشکی و درمانی به ایران شد اقدامی که به نحوی دیگر در مواجهه با سیاهپوستان روی می‌دهد.

استاد دانشگاه مریلند آمریکا با تاکید بر لزوم حمایت متقابل مردم ایران و جنبش سیاهپوستان از یکدیگر در مقابله با تبعیض ساختاری و تحریم‌های ظالمانه دولت امریکا، تصریح کرد: ما باید با یکدیگر در ارتباط باشیم و با راهبرد و برنامه ریزی جهانی در مقابل این ظلم بایستیم.

وی خاطرنشان کرد: روزنامه نگاران و فعالان رسانه‌ای در این باره می‌توانند با انعکاس ارتباط اتفاقات آمریکا با وقایع کشور‌های دیگر در همبستگی جهانی ایفای نقش کنند.

استاد دانشگاه مریلند آمریکا در پایان تاکید کرد: این رفتار آمریکا جهانی است و سیاستمداران و دولتمردان آمریکا باید در برابر این رفتار‌ها پاسخگو باشند.