پیام «محمود الزهار» به کنفرانس مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها | مسلمانان و آزادیخواهان برای آزادی فلسطین تلاش کنند

وزیر خارجه اسبق فلسطین و استاد دانشگاه اسلامی، از مسلمانان، اعراب و مردم آزاده جهان خواست تا برای آزادی فلسطین و از بین بردن بی‌عدالتی‌ها و جنایات اسرائیل که بر ملت فلسطین و مسجد بیت المقدس تحمیل کرده، تلاش کنند.

پیام «محمود الزهار» به کنفرانس مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها | مسلمانان و آزادیخواهان برای آزادی فلسطین تلاش کنند

به گزارش واحد ارتباطات و اطلاع رسانی مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه ها به نقل از خبرگزاری فارس، محمود الزهار، وزیر خارجه اسبق فلسطین و استاد دانشگاه اسلامی غزه طی پیامی ویدوئی به مناسبت روز جهانی قدس به کنفرانس مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها، از مسلمانان، اعراب و مردم آزاده سراسر جهان خواست تا برای آزادی فلسطین و از بین بردن بی‌عدالتی‌ها و جنایاتی که اشغالگری اسرائیل بر ملت فلسطین و مسجد بیت المقدس تحمیل کرده، تلاش کنند.

محمود الزهار در پیام خود به این کنفرانس تاکید کرد: در ابتدا می خواهم از سرزمین‌های فلسطینی به تمام حضار ارجمند در این وبینار سلام و درود خود را ابلاغ کنم و از مجمع بین المللی اساتید مسلمان و از دانشگاهها برای برگزاری این رویداد بسیار مهم درخصوص فلسطین با عنایت به شیوع بیماری همه گیر کرونا تشکر می‌کنم.

وزیر خارجه اسبق فلسطین ادامه داد: به مناسبت روز قدس که آخرین جمعه ماه رمضان است از جانب مردم فلسطین واقعاً قدردان همه حامیان آرمان فلسطین و حامیان مقاومت به خصوص دولت ایران هستیم، این رویداد فرصتی است برای این‌که مسلمانان و کشورهای عربی بار دیگر متحد شوند و نقش آنها برایشان در خصوص مسئله فلسطین یادآوری شود.

وی تصریح کرد: برای مواجهه با دسیسه‌های آمریکا برای نابود کردن مسئله اصلی کشور ما با از مسلمانان، اعراب و مردم آزاده در سراسر جهان می خواهیم تا برای آزادی فلسطین و از بین بردن بی‌عدالتی‌ها و جنایاتی که اشغالگری اسرائیل بر ملت فلسطین و مسجد بیت المقدس تحمیل کرده است تلاش کنند.

الزهار یادآور شد: فلسطین همانند تمام کشورها از بیماری همه گیر کرونا متأثر شده است اما علاوه بر آن فلسطین از سال ۱۹۴۷ تاکنون با ویروس اشغالگری مواجه است و می خواهیم به این مسئله بپردازیم.

استاد دانشگاه اسلامی غزه ادامه داد: اشغالگری اسرائیل در قدس و کرانه باختری یکی از عوامل اصلی شیوع ویروس کرونا به علل مختلفی در جوامع فلسطینی است. همچنین بیماری کرونا در جایی شروع شد و آن را اسرائیل می نامند. از آنجا به علت وجود مراکز ایست بازرسی ساخته نیروهای نظامی اسرائیل در خیابان ها و جاده های اصلی متصل به روستاها و شهرهای فلسطینی به کرانه باختری سرایت کرد و به علت کارگران عرب که از قبل مبتلا بودند، همچنین به علت زندان های پر ازدحام و به علت جلوگیری از رسیدن دارو به بیمارستان های فلسطین.

وی افزود: کار اصلی که انجام دادیم ایجاد یک هزار واحد ایزوله در غزه نزدیک مرز مصر بود تا از این طریق از هرگونه ورود بیماری از مصر به نوار غزه جلوگیری کنیم برای همین هیچ مورد ابتلا به بیماری آن هم به علت بستن زودهنگام مرز با جایی که آن را اسرائیل می نامند مشاهده نشد و همچنین با ایزوله کردن موارد مبتلا در مرز ما با مصر از این طریق کاملاً از شهروندان غزه محافظت کردیم.

استاد دانشگاه اسلامی غزه ما باید به جهانیان یادآور شویم که هزاران زندانی در زندان‌های اسرائیل هستند، از جمله کودکان، زنان، سالمندان و بیماران، آن هم در شرایطی که با تهدید و ویروس کرونا و سیاست های مستبدانه اسرائیل مواجه اند. ما از خداوند سبحان می خواهیم که زندانیان به زودی آزاد شود و خداوند جان آنها را از ویروس و بیماری کرونا نجات دهد.

وی در پایان خطاب  مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها تاکید کرد: دعا می‌کنیم که شما و مردم کشور شما و همه انسان‌ها در مقابل بیماری‌های واگیردار در امان باشد از شما به علت تلاش های تان تشکر می کنیم.