همایش «آمریکا و جنایت‌های قرن» - خلاصه سخنرانی دکتر صدرالحسینی

بعد سخنرانی افتتاحیه دکتر ایزدی، اولین سخنران همایش «آمریکا و جنایت‌های قرن» دکتر سید رضا صدرالحسینی استاد دانشگاه و کارشناس مسائل بین الملل بود.

همایش «آمریکا و جنایت‌های قرن» - خلاصه سخنرانی دکتر صدرالحسینی



بعد از سخنرانی دکتر ایزدی، دکتر صدرالحسینی به ایراد سخنرانی پرداختند. سیدرضا صدرالحسینی کارشناس مسائل بین الملل در این همایش اظهار داشت : بعد از ورود آمریکایی ها به عراق در سال 2006 حرکت هایی صورت گرفت که در یک دهه گذشته کمتر از آنان شاهد بودیم و شیوه برخورد آنان با مردم عراق بدلیل مقاومت عراقی ها متفاوت بود.
صدرالحسینی ضمن اشاره به اینکه آمریکایی ها ادعا کردند که رژیم صدام را ساقط و با ایران هم مرز خواهند شد بیان داشت: یک نهضت ضدجنگ هم در امریکا پدید آمده بود ولی این طور القا کرده بودند که در مدت کوتاهی از سرنگونی صدام، دولتی در آنجا مستقر می‌کنیم و با چاه های نفت درآمدمان را در بیاوریم.
کارشناس بین الملل ضمن تاکید بر اینکه برای اولین بار رسانه ها توانستند جنایات امریکا در عراق را به سمع و نظر افکار عمومی بگذارند اظهار داشت: با فاصله بسیار کوتاهی برای سربازان و افسران خاطرات خود را بیان کردند و این خاطرات بخش دیگری از جنایات آمریکا را به سمع و نظر دنیا رساند.
وی ادامه داد: تمام اقدامات آمریکا با عنوان حقوق  بشر و آمریکا انجام می شود و عده ای به طرفداری از حقوق بشر آمریکایی تبلیغات می کردند و می کنند.
صدرالحسینی با بیان اینکه اولین باری که آمریکا چهره واقعی حقوق بشری خود را نشان دادند در عراق بود، گفت: در سال 2011 که بیداری اسلامی در جهان اسلام فراگیر شد حرکاتی در سوریه آغاز شد که با توجه به توامانی آن با بیداری اسلامی در مصر این تصور بود که جنبش بیداری اسلامی این اقدامات را انجام می دهد ولی بلافاصله چهره واقعی این تروریست ها روشن شد.
وی با تاکید بر اینکه کمتر از شش ماه از این اقدامات نگذشته بود که آمریکایی ها خود را نشان دادند و با افزایش جنایات تروریست ها چهره واقعی حامیانشان روشن می شد تصریح کرد: آمریکایی ها پشت سر تروریست ها هستند و حتی در بیانیه هایشان به این اذعان می کنند.
صدرالحسینی با بیان اینکه سازندگان و حامیان اصلی ائتلاف ضد یمن آمریکایی ها هستند خاطرنشان کرد: در طول 4 سال و سه ماه گذشته جنایات وسیعی در یمن صورت گرفته و در طول این 1500 روز میزان قابل توجهی از کودکان و زنان یمنی آسیب ها جدی دیده اند و نهادهای حقوق بشری در 1000 روز اول سکوت کامل داشتند ولی از روز هزارم آمار و ارقام بطور مرتب منتشر می شود.
این کارشناس مسائل بین الملل افزود: بخشی از جنایات یمن توسط سلاح های بیولوژیک صورت می گیرد و کارخانجات سلاح قراردادهایی با ائتلاف ضد یمن بسته اند و آثار برخی جراحات بی سابقه است.
وی ادامه داد: ائتلاف عربی ضد یمن به بن بست رسیده ولی مجموعه دولت های غربی و در راس آن آمریکا که بدلیل افزایش فروش اسلحه توانسته بخشی از اقتصاد آمریکا را به چرخش درآورند اجازه پایان حملات را نمی دهند.
صدرالحسینی ضمن بیان اینکه مقاومت بعنوان بزرگتری عامل بازدارنده جنایات آمیکا جواب داده است گفت: امروز هرجای دنیا که جنایاتی صورت می گیرد دست های پلید رژیم تروریست آمریکا را می بینیم و فروشندگان سلاح را مشاهده می کنیم.